7 pytań, które musisz zadać organizatorowi targów

Na rynku targowym pojawiają się cały czas nowe imprezy. Każdy organizator twierdzi, że jego targi są największe i najlepsze. A z doświadczenia wiemy, że rzeczywistość często weryfikuje obietnice organizatora. Przed podjęciem decyzji wykonaj telefon do organizatora i uzyskaj potrzebne informacje. Nie będziesz musiał podczas targów się zastanawiać, jak mogłeś aż tak się pomylić.

Reklama

Z artykuł dowiesz się:

jakie pytania musisz zadać organizatorowi targów przed podjęciem decyzji o udziale w wydarzeniu,

na zwracać uwagę podejmując decyzję o udziale w targach.

1.    Odbiorcy targów

Organizator powinien dokładnie określić, kim są odbiorcy targów. To jedno z najważniejszych kryteriów, które decyduje o całej strategii marketingowej udziału w danym wydarzeniu. Odbiorców targów dzielimy na klientów branżowych (B2B) i klientów indywidualnych (B2C).

Spytaj organizatora: Czy targi są organizowane w formule B2B, czy B2C?

2.    Lista wystawców

Decydująca o udziale w targach jest liczba wystawców oraz to, czy na targach prezentują się liderzy branży, to oni są bowiem magnesem przyciągającym odwiedzających. Im więcej firm się wystawia, tym więcej klientów przychodzi na targi. Większość klientów branżowych nie poświęci dnia pracy, by spotkać się np. z 30 firmami. To samo dotyczy konsumentów.

Spytaj organizatora: Kto wystawia się na targach?
Spytaj kolegów z branży: W jakich targach biorą udział?

3.    Lokalizacja obiektu targowego

Wybierając wydarzenie targowe, weź pod uwagę nie tylko miasto, ale również umiejscowienie terenów targowych. Niektóre ograniczenia, jak trudny dojazd zniechęcają potencjalnych klientów do odwiedzenia wydarzenia.

Spytaj organizatora: Czy hala targowa ma parking dla klientów?

4.    Lokalizacja stoiska

Lokalizacja stoiska ma wpływ na efektywność i skuteczność udziału w targach. Dlatego wybór miejsca powinien być jednym z ważniejszych zagadnień przy planowaniu wystąpienia targowego.

Spytaj organizatora: Jak wygląda plan hali i lokalizacja innych wystawców?

Jeśli wybierasz wydarzenie, zwróć uwagę na doświadczenie organizatora, przeczytaj relacje uczestników oraz dokładnie zapoznaj się z listą Wystawców.

5.    Kontakt z organizatorem

Jeśli brałeś udział w targach, wiesz, jak ważny jest kontakt z organizatorem. Osoba odpowiedzialna za targi powinna znać branżę i jej potrzeby, służyć radą w zakresie wielkości stoiska, jego lokalizacji czy wyposażenia, a także pomagać w rozwiązaniu problemów. Ale przede wszystkim musisz wiedzieć, że wszystko, o co poprosisz, zostanie załatwione najszybciej, jak się da.

Spytaj organizatora: Jak przygotować się do udziału w targach, by odnieść sukces?

6.    Koszty udziału

Na koszt udziału w targach składa się kilka elementów, takich jak: wynajem powierzchni wystawienniczej, zabudowa stoiska, wydruk materiałów promocyjnych, delegacje pracowników, noclegi, towar czy poczęstunek dla kontrahentów w przypadku targów branżowych. Decydując się na udział, powinieneś być przekonany, że targi odniosą sukces.

Spytaj organizatora: Jaka jest cena za wynajem powierzchni i za usługi dodatkowe?

7.    Infrastruktura obiektu

W dobie nowoczesnych obiektów targowych standardem są: swobodny dostęp do magazynu, wjazd samochodem na halę w celu rozładunku, możliwość podwieszenia elementów zabudowy czy dostęp do parkingu zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających. Obiekt targowy powinien mieć przestrzeń do organizacji imprez towarzyszących.

Spytaj organizatora: Czy można podwiesić elementy stoiska?

autor: Edyta Winiarska-Joniec

Komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *