Social Media

Stoiska targowe – jaką wybrać zabudowę?

Targi należą do najważniejszych spotkań branżowych, astoisko to jeden z najistotniejszych elementów. To wizytówka Twojej firmy. Od Ciebie zależy, czy przyciągniesz klientów i zainteresujesz ich ofertą. Stoisko targowe powinno przede wszystkim wyróżniać się na tle innych. Może intrygować rozmiarem, kształtem, innowacyjnymi rozwiązaniami, minimalizmem albo żywymi barwami. Przed targami musisz zdecydować, jaką zabudowę wybrać, by wyróżnić się na tle konkurencji i by Twoje stoisko zapadło w pamięci klientom. Klienci to wzrokowcy i to, co zauważą na stoisku, będą utożsamiać z wizerunkiem Twojej firmy.

Reklama

Stoiska targowe standardowe

Masz do wyboru kilka rodzajów zabudowy. Najtańszym i najprostszym rozwiązaniem, które możesz zamówić także u organizatora, jest standardowy systemem wystawienniczy, tzw. oktagonalny. Podstawą konstrukcji są białe ścianki o wymiarach 100 × 250 cm. A standardowe wyposażenie najczęściej obejmuje:

  • ścianki,
  • fryz z nazwą firmy,
  • wykładzinę,
  • oświetlenie (punkty świetlne),
  • ladę z półką,
  • gniazdo elektryczne.

Dodatkowo możesz wypożyczyć m.in.: stoliki, krzesła, regały, witryny, podesty itd.

Pamiętaj, że standardowe stoisko targowe może przestać nim być, jeśli zdecydujesz się np. na przewyższenie, wyklejenie ścian grafiką, zawieszenie banerów czy na wstawienie wygodnych mebli – sof, foteli. Jeśli nie masz doświadczenia, zadzwoń do organizatora, który pomoże Ci wybrać najlepsze rozwiązanie.

Zalety:

  • niska cena,
  • oszczędność czasu (taką zabudowę zamówisz u organizatora),
  • niestandardowe rozwiązania.

Wady:

  • mała indywidualizacja zabudowy,
  • ślady użytkowania (elementy zabudowy wykorzystywane są wielokrotnie).

Stosika targowe z kratownicami

W ramach stoisk systemowych wykorzystywane są też takie typy zabudowy jak maxima czy tristar.

Maxima to wysokiej jakości profile aluminiowe o podwyższonej twardości. Stoiska targowe wykonane w tym systemie są stabilne i bezpieczne. Mogą mieć aż 7 metrów wysokości. Maxima sprawdza się w przypadku stoisk o dużej rozpiętości. W ofercie znajdziesz bogaty wybór akcesoriów, dzięki którym będziesz mógł uatrakcyjnić Twoje stoisko. Przemyślana technika łączenia elementów za pomocą zamków zaciskowych pozwala w krótkim czasie zabudować duże stoisko. Stoiska targowe z maximy wyglądają elegancko.

Tristar to system oparty na kratownicach o przekroju trójkątnym oraz kwadratowym. Takie stoiska są zdecydowanie droższe od okty, ale za to są bardzo efektowne. Ich maksymalna wysokość to 7 metrów. Możliwości tego systemu są praktycznie nieograniczone. W zależności od preferencji możesz wybrać aluminium polerowane lub matowe.

Zalety:

  • ciekawe możliwości aranżacyjne,
  • większa identyfikacja stoiska,
  • stoiska mogą mieć aż 7 m wysokości.

Wady:

  • wyższe koszty niż w przypadku okty,
  • ślady użytkowania (są wielokrotnego użytku).

Stoiska indywidualne (autorskie)

Znacznie bogatsze możliwości aranżacyjne oferują stoiska targowe tworzone na podstawie indywidualnych projektów zabudowy. W przypadku takich stoisk nie występują praktycznie żadne ograniczenia, a zakres materiałów, z których możne powstać konstrukcja, jest bardzo szeroki. Najczęściej wykorzystuje się:

  • lite drewno,
  • wyroby drewnopodobne (np. płyty MDF),
  • płyty kartonowo-gipsowe,
  • płyty wiórowe,
  • tworzywo sztuczne,
  • metal,
  • szkło akrylowe.

Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia i budżet. Dodatkowo rynek oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak: podłoga interaktywna, infokioski, totemy multimedialne czy ekran mgłowy, które mogą stać się magnesem przyciągającym odwiedzających na Twoje stoisko.

Zalety:

  • brak ograniczeń materiałowych oraz konstrukcyjnych,
  • dostosowanie formy stoiska do koncepcji marketingowej firmy,
  • wyróżnienie się na tle innych stoisk.

Wady:

  • wysokie koszty zabudowy,
  • konstrukcja z reguły wykorzystywana jednorazowo.

Stoisko targowe to Twoja wizytówka.

Własne stoisko targowe

Kolejne możliwe rozwiązanie to zakup szybko rozkładalnego systemu wystawienniczego lub mobilnego stoiska targowego. Taka ekspozycja może zostać rozłożona przez Twoich pracowników w krótkim czasie, często bez użycia narzędzi. Podstawowymi elementami zabudowy są ścianki (proste lub łukowe) z wymiennymi planszami graficznymi. Istnieje wiele opcji konfiguracji, a także możliwość modyfikacji lub rozbudowy stoiska.

Takie rozwiązanie jest korzystne dla firm, które często biorą udział w targach czy wystawach. Jego wadą jest to, że wygląda ciągle tak samo (pomimo możliwości zmiany grafik), a Twoja konkurencja być może będzie zmieniać swoje stoisko.

Zalety:

  • najczęściej jest Twoją własnością,
  • wielokrotnego użytku,
  • indywidualny design stoiska,
  • nieduży ciężar i niewielka objętość po złożeniu,
  • łatwy i szybki montaż.

Wady:

  • wysoki jednorazowy koszt zakupu,
  • montaż po Twojej stronie.

Realizator stoiska targowego – czym się kierować?

Stoisko targowe to Twoja wizytówka. Dlatego popracuj nad ciekawym projektem i znajdź wykonawcę, który specjalizuje się właśnie w budowie stoisk targowych. To bardzo specyficzne konstrukcje, których przygotowanie wymaga fachowej wiedzy i dużego doświadczenia.

Decydując się na wybór realizatora zabudowy, powinieneś kierować się nie tylko ceną, ale również:

  • dotychczasowymi realizacjami,
  • doświadczeniem targowym,
  • rzetelnością
  • opiniami,
  • różnorodnością zastosowanych rozwiązań,
  • jakością wykorzystanych materiałów.

Pamiętaj, że również bardzo ważny jest kontakt z realizatorem zabudowy. Aby realizator zabudowy mógł przygotować projekt, który spełni Twoje oczekiwania, musi otrzymać od Ciebie szereg informacji. Najważniejsze z nich to:

  • wysokość budżetu,
  • czas realizacji projektu (przygotowanie projektu, wykonanie stoiska i logistyka),
  • informacja o Twojej firmie i ofercie produktowej (założenia systemu identyfikacji wizualnej, pozycja na rynku oraz główni konkurenci),
  • charakter targów (zasięg i prestiż wydarzenia),
  • założenia dotyczące aktywności targowej (cele udziału w targach, grupa docelowa, motyw przewodni),
  • uwarunkowania dotyczące ekspozycji (lokalizacja, wielkość i typ stoiska, techniczne warunki zabudowy określone przez organizatora, plany dotyczące powtórnego wykorzystania stoisk),
  • zakres działań marketingowych prowadzonych na stoisku (liczebność personelu, rodzaj wykorzystywanych materiałów reklamowych).

Jeśli nie masz sprawdzonego realizatora zabudowy, spytaj o niego organizatora targów, on na pewno poleci Ci kilka firm, byś mógł porównać ofertę.

PORADA!

Jeśli debiutujesz na targach, obejrzyj zdjęcia i materiały wideo z podobnych wydarzeń i zobacz, jak wyglądają stoiska. Zauważ, że wiele z nich nie różni się zbytnio od siebie. Nie popełniaj tego samego błędu i zadbaj o to, aby Twoje stoisko wyróżniało się na tle konkurencji.

autor: Edyta Winiarska-Joniec

Co czytać dalej...

Komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *