Redakcja
św. Franciszka z Asyżu 69/2, Łódź, 93-479,
petinsider@elite-expo.pl
Tel.: +48 796 869 475
Zapytaj o stoisko
info@elite-expo.pl
Tel.: +48 796 869 475
Wróć

Dlaczego warto inwestować w private label – wywiad

Polecamy wywiad z Marcinem Komorowskim, jednym z założycieli spółki GoTab sp. z o.o. i jednocześnie kierownikiem produkcji. W rozmowie Marcin Komorowski dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat wprowadzania produktów private label do oferty sklepów zoologicznych. Poruszamy kwestie trendów rynkowych, wyzwań oraz kluczowych strategii, które sklepy mogą zastosować, aby odnieść sukces w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie. Nasz gość, mający bogate doświadczenie w dziedzinach produkcji i zarządzania, oferuje cenne wskazówki i radzi, jak sklepy mogą skutecznie wprowadzić własne marki produktów i wyróżnić się na rynku.

Reklama
Jak zaczęła się Twoja działalność w branży zoologicznej i co skłoniło Cię do skupienia się na modelu private label?

Po 20 latach pracy w dziale produkcji leków i suplementów dla ludzi postanowiłem wykorzystać swoje doświadczenie w branży zoologicznej. Wraz z ekspertami z dziedziny żywienia zwierząt i weterynarii stworzyliśmy firmę oferującą usługi private label w branży zoologicznej. Dzięki wiedzy zdobytej w zakładach farmaceutycznych i sektorze pet food GoTab dostosowuje się do potrzeb klientów, oferując pełne wsparcie w produkcji. Staramy się przełamywać bariery, takie jak długie okresy oczekiwania i brak elastyczności, koncentrując się na innowacyjnych rozwiązaniach.

Na czym dokładnie polega oferta private label w Waszej firmie?

Specjalizujemy się w kontraktowym wytwarzaniu karm uzupełniających dla zwierząt, potocznie nazywanych suplementami diety. Oferujemy zarówno gotowe produkty white label, jak i produkcję na podstawie dostarczonych przez klientów receptur. Gwarantujemy kompleksową obsługę, od opracowania receptury po produkcję i dostawę produktu końcowego. Dostosowujemy się do potrzeb indywidualnych klientów, obsługując zarówno duże podmioty, jak i pojedyncze sklepy zoologiczne zainteresowane własną marką.

Jakie produkty znajdują się w Waszej ofercie?

W portfolio mamy różne rodzaje suplementów wspomagających zdrowie zwierząt, w tym preparaty na stawy, skórę czy układ odpornościowy, dostępne w formie proszku, tabletek, roztworów i kapsułek. Utrzymujemy stały zapas surowców i opakowań, dzięki temu możemy skrócić czas wdrożenia nowych produktów.

Jak wygląda proces współpracy z Waszą firmą?

Oferujemy szybką produkcję produktów white label, z gotową treścią etykiet wymagającą od klienta tylko dodania własnej nazwy i grafiki. W przypadku własnych receptur klienta doradzamy w doborze technologii i opakowań, zajmujemy się również produkcją, wsparciem w opracowaniu receptury i etykietowaniem. Oferujemy pełną obsługę, zapewniając ochronę receptur i umożliwiając sklepom wprowadzenie unikalnych produktów pod własną marką. Dodatkowo jest możliwość konsultacji prawnych czy współpracy z profesjonalnymi drukarniami.

Jakie korzyści oferujecie sklepom zoologicznym?

Wspieramy sklepy zoologiczne od początku tworzenia produktów do komercjalizacji, dostosowując się do potrzeb rynku. Rozumiemy potrzebę elastyczności, dlatego umożliwiamy rozpoczęcie pracy z własną marką od niewielkich ilości dostosowanych indywidualnie do wybranej receptury. W razie potrzeby szybko modyfikujemy produkty, np. zmieniając ich formę czy ilość w opakowaniu.

Co poza zyskami może przynieść sklepowi posiadanie własnej marki produktów?

Wprowadzenie przez sklep zoologiczny własnej marki suplementów czyni go wyjątkowym na rynku i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Możliwość tworzenia produktów dopasowanych do potrzeb określonych grup klientów otwiera nowe ścieżki promocji i strategii marketingowych. Posiadanie własnej marki daje także kontrolę nad marżami, co jest trudne przy sprzedaży powszechnie dostępnych produktów. To przyczynia się do budowania przewagi konkurencyjnej w szybko rozwijającej się branży.

private label
Jakie marże może osiągnąć sklep?

Marża na produkty private label jest indywidualna i zależy od pozycjonowania produktu przez sklep oraz jego docelowego klienta. Klienci otrzymują informacje wpływające na cenę produkcji, co pozwala na optymalizację składu dla bezpiecznego poziomu marży. Produkt bezpośrednio z zakładu produkcyjnego eliminuje marże pośrednika, co skutkuje większym zyskiem dla sklepu.

„Produkt bezpośrednio z zakładu produkcyjnego eliminuje marże pośrednika, co skutkuje większym zyskiem dla sklepu”.

MARCIN KOMOROWSKI
Jakie czynniki musi wziąć sklep pod uwagę, decydując się na wprowadzenie marki własnej?

Właściciele sklepów muszą ocenić, jakie produkty będą odpowiadać potrzebom ich klientów, i dopasować ofertę własnej marki. Ważne jest rozważenie formy produktu, wielkości opakowań, a czasem stworzenie indywidualnych receptur. Należy też mieć pomysł na wizualizację produktu, gdyż prace graficzne nad etykietą mogą trwać dłużej niż produkcja suplementów. Produkty white label są dostępne szybciej niż te na indywidualne receptury, które wymagają dodatkowego czasu na opracowanie i prawne zatwierdzenie etykiet. Warto też uwzględnić konieczność zainwestowania środków na początkowe etapy wdrażania własnej marki.

Złota rada dla sklepów, które chcą wprowadzić markę własną?

Zalecam sklepom zoologicznym, aby nie obawiały się wprowadzać własnych marek suplementów dla zwierząt. W Polsce ten rynek jest w fazie rozwoju, więc teraz jest idealny moment na zbudowanie silnej pozycji na rynku. Wprowadzenie własnych produktów może zapewnić przewagę konkurencyjną na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Czy możecie reagować na zmiany na rynku zoologicznym i dostosowywać produkty private label do aktualnych trendów i potrzeb klientów?

Jesteśmy elastyczni w kwestii modyfikacji produktów private label, np. możemy dodać nowe składniki na podstawie najnowszych badań naukowych lub zmienić ilość produktu w opakowaniu. Szybko dostosowujemy się do specyficznych potrzeb klientów, oferując rozwiązania technologiczne dla produktów i prezentując różne opcje opakowań. W przypadku klientów bez specjalistycznej wiedzy z zakresu dietetyki weterynaryjnej oferujemy opracowanie formuły. Ciągle rozbudowujemy swój park maszynowy, aby umożliwić klientom wybór między różnymi wariantami produktów.

Jak zapewniacie wysoką jakość i bezpieczeństwo swoich produktów?

Na podstawie naszego doświadczenia w zarządzaniu produkcją farmaceutyczną skupiamy się na utrzymywaniu wysokiej jakości produktów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów ich produkcji. Udoskonaliliśmy procesy produkcyjne i technologie, aby zapewnić konkurencyjność cenową i możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się wymagania klientów. Nasze doświadczenie pozwala nam na efektywne dostosowywanie oferty do ulegających zmianom potrzeb rynku.

Jakie są opinie końcowych użytkowników na temat Waszych produktów?

Współpracujemy z renomowanymi markami znanymi na rynku zoologicznym w Polsce i Europie, produkując suplementy dla zwierząt, które cieszą się zaufaniem opiekunów. Jesteśmy dumni ze swojego wkładu w ich sukces i z satysfakcji klientów. Motywuje to nas do dalszego rozwoju i utrzymania wysokiej skuteczności naszych produktów.

Jakie trendy w branży zoologicznej mają największy wpływ na produkty private label w segmencie suplementów diety dla zwierząt?

Rynek suplementów dla zwierząt dynamicznie rośnie, a obecnie tylko około 20% opiekunów psów stosuje je u swoich zwierząt. Trend ten przypomina sytuację sprzed lat z suchymi karmami pełnoporcjowymi i wskazuje na dużą perspektywę rozwoju. Wzrasta zainteresowanie zdrowym stylem życia zwierząt, w tym domowymi dietami wymagającymi suplementacji. Naukowo udowodniono korzyści profilaktycznego stosowania suplementów, np. na stawy u psów. Na rynku obserwuje się zainteresowanie zarówno sprawdzonymi substancjami, jak i nowymi innowacyjnymi recepturami. Ten segment rynku zoologicznego ma duży potencjał rozwoju.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: http://gotab.pl/

Redakcja Magazynu PetInsider
Redakcja Magazynu PetInsider

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *