Wprowadzenie do Instagram stories i reels

instastories i reels

Masz już profile w social mediach i wiesz, jak tworzyć angażujące posty. Pora poznać kolejne narzędzia ofertowane przez Facebook i Instagram, które pozwolą rozwinąć potencjał Twojego sklepu zoologicznego, promować produkty, budować zaangażowanie oraz docierać do nowych klientów. Poznaj Facebook stories, Instagram stories i reels.

Reklama

Z artykułu dowiesz się:

  • czym są Facebook stories i Instagram stories,
  • co to są reels,
  • kiedy wykorzystywać stories, a kiedy reels.

Czym jest Instagram stories?

Instagram stories to funkcja na Instagramie, która umożliwia Ci publikowanie zdjęć lub filmów o długości do 60 sekund, które znikają po 24 godzinach. To świetny sposób na dzielenie się chwilowymi, bardziej swobodnymi treściami, które nie zostaną na stałe w profilu. Publikując stories możesz dodawać różne efekty, takie jak naklejki, ankiety czy teksty, co czyni stories atrakcyjnym narzędziem do interaktywnego angażowania Twoich obserwatorów i budowania społeczności wokół Twojego sklepu.

Czym jest reels?

Reels to funkcja dostępna na Instagramie, która umożliwia użytkownikom tworzenie krótkich filmów o długości do 90 sekund, często z muzyką w tle. Tworząc reels możesz edytować swoje filmy, dodając różnorodne efekty wizualne, teksty, a także korzystać z bogatej biblioteki dźwięków. Reels są świetnym sposobem na przedstawianie dłuższych treści, np. edukacyjnych. Dodatkowo dzięki reels możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców, ponieważ pokazują się one nie tylko Twoim obserwatorom, ale również innym osobom zainteresowanym, m.in. produktami dla zwierząt domowych.

Czym się różnią stories od reels?

Skoro zarówno na stories i na reels można publikować materiały video, to czym się one właściwie różnią i dlaczego warto publikować jedne i drugie? Porównajmy te dwie funkcje.

Porównanie między stories i reels*

 StoriesReels
Długośćdo 60 sekunddo 90 sekund
Czas życia treścitymczasowe, znikają po 24 godzinachtrwałe, dostępne na profilu na stałe
Funkcje kreatywnetekst, muzyka, emotikony, naklejki, ankiety, quizy, pytaniatekst, muzyka, efekty wizualne, naklejki
Publikacjanie jest widoczne na feedzie (głównej osi czasu)jest widoczne na feedzie
Celdzielenie się chwilami z dnia codziennego z obserwatorami, pokazywanie promocji, relacji z wydarzeńdotarcie do szerszej grupy odbiorców przez tworzenie dłuższych, kreatywnych materiałów video

* Dane na dzień publikacji artykułu

Wykorzystując zarówno stories, jak i reels możesz docierać do obecnych oraz potencjalnych obserwatorów Twojego profilu.

Wprowadzenie do Instagram stories i reels

Kiedy wykorzystywać stories, a kiedy reels

Wybór między stories a reels zależy głównie od celów, jakie chcesz osiągnąć, i rodzaju treści, które chcesz udostępnić. Oto kilka wskazówek, kiedy najlepiej wykorzystać każdą z tych funkcji:

Instagram stories

  • Chwile codzienności: ­­­­wykorzystuj stories do dzielenia się codziennymi chwilami, szybkimi aktualizacjami i spontanicznymi myślami.
  • Interakcja z widzami: stories są idealne do zadawania pytań, prowadzenia sond, organizowania quizów i zachęcania do interakcji z osobami, które już Cię obserwują.
  • Promowanie bieżących wydarzeń: jeśli masz ważne wydarzenia, promocje lub ogłoszenia, stories są szybkim sposobem na przekazanie tych informacji Twoim obserwującym.
  • Zapowiedzi lub teasery: wykorzystuj stories do zapowiadania nadchodzących treści, produktów lub wydarzeń, aby budować napięcie i zainteresowanie społeczności.
  • Zawartość tymczasowa: jeśli chcesz udostępnić treści, które nie są przeznaczone do dłuższego życia na Twoim profilu, wybierz stories, które znikają po 24 godzinach.

Reels

  • Kreatywne treści wideo: jeśli masz pomysł na krótki, kreatywny film, którym chcesz podzielić się z szerokim gronem odbiorców, wykorzystaj reels.
  • Promowanie produktów w dynamiczny sposób: reels mogą być świetnym narzędziem do pokazywania funkcji produktów i ich zastosowań lub  do prezentowania produktów w sposób przyciągający uwagę.
  • Trendy i wyzwania: reels są idealne do wzięcia udziału w popularnych trendach i wyzwaniach na platformie Instagram, co może pomóc w zwiększeniu zasięgu Twojego profilu i co za tym idzie – Twojego sklepu.
  • Zachęcanie do udziału i interakcji: twórz kreatywne reelsy edukacyjne, ale też zabawne, w których zachęcisz odbiorców do polubienia, skomentowania lub udostępnienia Twojego reelsa.
  • Zwiększenie zasięgu: reels mogą pomóc w dotarciu do nowych odbiorców za pośrednictwem zakładki „Przeglądaj”, dlatego są idealne do budowania większej widowni.

Pamiętaj, że niektóre treści mogą być równie skuteczne zarówno w stories, jak i w reels, więc warto eksperymentować i obserwować reakcję Twojej społeczności, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej dla Twojej marki.

Zapamiętaj!

Stories i reels to potężne narzędzia, które pomogą Ci w pozyskaniu nowych i utrzymaniu dotychczasowych klientów. Wykorzystując te narzędzia, mocno zaznaczysz obecność swojego sklepu zoologicznego na Facebooku i Instagramie, zwiększysz zaangażowanie i lojalność klientów oraz wzmocnisz swoją pozycję na rynku, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do wzrostu sprzedaży i lojalności klientów.

autor: Izabela Misiak

PetInsider

PetInsider

Bądź na bieżąco z aktualnościami

Zapisz się do newslettera

Zgoda(wymagane)

Komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *